Här kan du anmäla fel och lämna synpunkter på byggnader och objekt som tillhör Fastighetsenheten.

Välj den bild/rubrik som passar bäst ditt ärende. Fyll i formuläret och klicka på SPARA för att registrera din anmälan. 

 

Anmäl gärna till oss om du upptäcker skador eller fel på tak, fasader, dörrar, väggar eller utemiljö. Fel på brandlarm, inbrottslarm och andra larm kopplade till fastighetsdrift. Problem med ventilation, elinstallationer, belysning, vatten, värme och avlopp och andra fasta installationer så som kyl- och frysrum, köksskåp, bänkskivor, vitvaror mm...

Verksamheter som har en tilldelad områdesvaktmästare kan även beställa här av hen städ- och förbrukningsmaterial för fastighetsdrift. 

Verksamheter kan också lägga in här en anmälan om de behöver hjälp med uppgifter knutna till egna verksamheten. Ärendet skall då läggas in av egna chefen och en konteringssträng för intern debitering av arbetstid (OBS! Ej referensnummer). Saknas det debiteringsuppgifter i ett inlagt ärende utförs inte arbetsordern utan skickas tillbaka för komplettering eller avslutas utan åtgärd.

 

Det som inte kan läggas in som en digital serviceanmälan är:

  • - Fel på storköksutrustning, fristående kylar/frysar eller garantiobjekt. Dessa enheter anmäls av egen personal direkt till den servicefirma eller leverantör som Ronneby kommun har avtal med. 
  • - Förändringar eller anpassningar av inne- eller utemiljöer är ett beställningsarbete och ska gå via egen Verksamhetschef som också sanktionerar åtgärd/ombyggnad. Beställningssedel finns att hämta av behöriga på vår intranät.

 

 

Telefontider för akut serviceanmälan

Vardagar 07.30-16.00: 0457-618000

Övrig tid: 0470-46705